SSS

Öğrenci Danışmanlık Hizmetleri Müdürlüğü

1) Öğrenci Danışmanı kimdir?

Öğrenci Danışmanı, öğrencisinin bir sorusu veya sorunu olduğunda onu doğru mercilere yönlendiren kişidir.

2) Öğrenci Danışmanıma nasıl ulaşabilirim?

Öğrenci Danışmanınıza; Öğrenci Danışmanlık Hizmetleri Müdürlüğü ofislerinden, ARELim üzerinden, e-mailden veya dahili telefon numaralarından ulaşabilirsiniz.
Cevizlibağ Yerleşkesi Oda Numarası: Z03 Dahili: 4078, 4104
Tepekent Yerleşkesi Oda Numarası: 202 Dahili: 1436, 1262, 1612, 1613

3) Hangi durumlarda Öğrenci Danışmanıma ulaşmalıyım?

Her türlü sorunuz ve sorununuzda Öğrenci Danışmanınıza ulaşabilirsiniz. Öğrenci Danışmanınız sorularınızı cevaplayacak ve sorunlarınız konusunda çözüm için sizi yönlendirecektir.

4) Öğrenci danışmanı ile akademik danışman arasındaki fark nedir?

Akademik Danışmanınız bölümünüzde ders vermekte olan, sizleri ders seçimi konusunda yönlendiren ve ders kayıtlarınızı onaylayan hocanızdır. Öğrenci Danışmanınız ise çeşitli konularda danışabileceğiniz, sorularınız konusunda sizi yönlendirecek olan hocanızdır.

5) ARELim nedir?

ARELim, öğrencilerin istek, soru, sorun ve şikayetleri ile ilgili bildirimlerini tek bir merkezden yürütebilmesi amacıyla oluşturulmuş bir öğrenci destek sistemidir. Ayrıca turnike giriş-çıkışları, ödeme işlemleri, ders yoklamaları gibi işlemler de ARELim üzerinden yapılabilmektedir.

6) ARELim’e nasıl giriş yapılır? ARELim’e girişte sorun yaşadığımda ne yapmalıyım?

ARELim’e arelim.arel.edu.tr adresinden ulaşabilirsiniz. Kullanıcı adınız öğrenci mailinizin ilk bölümü (adsoyadkayıtyılı, adsoyad22 şeklindeki @ öncesindeki kısım), şifreniz ise T.C. kimlik numaranızdır. (Yabancı öğrencilerimizin şifreleri 99/98 ile başlayan geçici kimlik numaralarıdır.) Arelim hesabınıza giriş yapmakta sorun yaşarsanız sistemnetwork@arel.edu.tr adresine ad-soyad, öğrenci numarası ve bölümünüzü ekleyerek durumu anlatan bir mail atmanız yeterlidir.

7) Şifremi unuttum, ne yapmalıyım?

ARELim sayfasında ‘Bilgilerimi unuttum/I forgot my information’ butonuna tıklayarak kullanıcı bilgilerinizi öğrenebilir veya şifrenizi sıfırlayabilirsiniz.

8) ARELim’de neler yapabilirim?

ARELim’de birçok işlemi tek merkezden yapma şansınız bulunmaktadır. Mali kayıt, etkinliklere rezervasyon, ders yoklamaları, öğrenci kulüplerine üyelik, öğrenci danışmanınıza ve ders hocalarınıza mesaj yazma gibi işlemlerinizi yapabilirsiniz.

9) ARELim’den nasıl ikaz oluşturabilirim?

ARELim ana sayfasında bulunan “Çözüm Merkezi” sekmesinden veya “Danışmanına/Öğretmenlerine Mesaj Gönder” sekmelerine bastığınızda ikaz oluşturabileceksiniz.

10) Öğrenci kulüplerine nasıl üye olabilirim?

ARELim üzerindeki “Öğrenci Kulüpleri” sekmesinden istediğiniz herhangi bir topluluğa katılabilirsiniz.

11) Etkinliklere nasıl katılabilirim?

ARELim üzerindeki “Etkinlikler” sekmesinden istediğiniz herhangi bir etkinliğe randevu oluşturabilirsiniz.

12) Sınav notuma nasıl itiraz edebilirim?

Sınav sonucu açıklanmasından en geç 3 iş günü içinde Fakülte/MYO Sekreterliğine başvurmanız gerekmektedir.